Reaktor

Mesterségem címere: Tiktok sztár

cf632e7a-d1cc-4d8e-8d77-6fc0b419095f-5f1e21c3d020f-760x400.jpeg

Néhány évvel ezelőtt, ha megkérdeztek egy fiatalt mivel foglalkozik, nem szerepelt a lehetőségek között a Tiktok szó. Napjainkban nem csak népszerűséget és hírnevet hozhat egy jól felépített profil, de komoly anyagi biztonságot is jelenthet, ha valaki komolyan veszi. Korábbi cikkeimben már volt szó a Twitch-ről, és a véleményvezérekről, most az egyik legnépszerűbb applikáció, a Tiktok kerül előtérbe.

A Tiktok a népszerű Musical.ly app átalakított, feljavított utódja. Ma már olyan népszerűségnek örvend, hogy szinte nincs olyan fiatal, aki ne találkozott volna egy-egy felkapott (viral) videójával.

Az app lényege, hogy a felhasználók rövid videókat készítenek zenei aláfestéssel, a legkülönbözőbb témákban. Lehet ez tánc, tátogás, sminkelés, tanácsadás, történet mesélés, főzés, lakberendezés, rajzolás stb., stb.

Az épp aktuálisan népszerű zenéket és táncokat sokan használják fel, utánozzák le, így hirtelen lehet nagy népszerűséghez jutni. A Tiktok a sokat nézett, vagy kedvelt videók alapján ajánl újabbakat a jövőben, így folyamatosan friss tartalommal találkozhat a felhasználó.

A Tiktok algoritmusának kijátszására sok tanács van, de általánosságban egy profil népszerűsítéséhez a napi 2-3 videó posztolását ajánlják. Emellett fontos a megfelelő hashtagek használata, az appon töltött idő mennyisége, és az aktivitás (kommentek, lájkok). Látható tehát, hogy ha valaki komolyan szeretne foglalkozni ezzel, akkor rengeteg idő és energia befektetése szükséges.

Kivételek mindig vannak, valaki egy jól időzített, kreatív videóval akár több milliós nézettséget érhet el egy nap alatt. Az ilyen szerencsés véletlenekre nem igazán lehet építkezni, főleg, ha karrier céljából kezd el Tiktokozni az illető. Az applikáció jellegéből arra következtethetünk, hogy a fiatalabb generáció számára készült, azonban ma már olyan jelentőséggel bír, hogy minden korosztállyal találkozhatunk rajta.

Még mindig a Z-generáció van többségben, de a Tiktok üzleti potenciálját a 20-as, 30-as éveikben járók kamatoztatják igazán. A felhasználók 41%-a 18 és 24 éves kor közötti, és ez jelenleg a harmadik legtöbbet letöltött applikáció világszerte. 

A nagy kérdés pedig: hogyan is lehet ezzel pénzt keresni? Az elsődleges kérdés, hogy mi a cél? Csupán a bevétel keresés, vagy a népszerűség és esetleg az influencer karrier lebeg a szemek előtt?  Akik csupán a bevételforrást látják benne, számukra opció a profilokkal való kereskedés. Egy felfuttatott, több ezer követővel rendelkező profilért nem sajnálják a pénzt.

Ha a cél az, hogy a Tiktok valóban karriert jelentsen az egyén számára, akkor bizonyos statisztikákat mindenképpen el kell érni. Minden szponzor és cég más és más feltételeket támaszt véleményvezéreihez, de egy sikeres profillal megnyílik a kapu a különböző márka-partner kapcsolatokhoz. Ebben az esetben a szponzori támogatások mellé jöhet a hirdetésekből származó bevétel és a nézőktől származó donáció is.

Összességében elmondható, hogy magában a Tiktok-ban hatalmas potenciál van, hiszen a világon 150 országban, 75 nyelven van jelen és népszerűsége évek óta csak növekszik.

Ennek hátulütője a rengeteg kitörni vágyó felhasználó, hiszen nagyon nehéz olyan tartalmat gyártani ami új, egyedi és még fel is kapják a tömegek. A szerencse és az időzítés nagy faktor ebben a „műfajban”. Hogy ki mit gondol erről az elfoglaltságról, az mindenkinek az egyéni döntése, de az biztos, hogy ma már nehéz kikerülni a hazánkba is begyűrűző Tiktok „őrületet”.

Ahogy a Twitch-re is, úgy a Tiktok-ra is igaz, hogy egy teljesen új karrierlehetőséget nyithat meg a fiatalabb generációk felé. Ma már nem csak a megszokott 8-tól 4-ig tartó munka az egyetlen opció, azonban számolni kell a „szakma” kockázataival is. A jövedelem bizonytalansága, a felszerelés költsége, a motiváció hullámzása, és a nagy konkurencia mind olyan tényezők, amik milliók álmait törhetik össze. Akik azonban mernek nagyot álmodni és belevágnának, azoknak egy kis bíztatás: úgy tűnik a Tiktok marad, és még jó sokáig nem megy sehová.

 

Forrás: 

https://www.omnicoreagency.com/tiktok-statistics/#:~:text=TikTok%20Demographics,spent%20using%20TikTok%20in%202019.

süti beállítások módosítása