Reaktor

Autóvásárlás félmillió Forint alatt, lehetséges?

 

merci.jpg

Leszögezném, ezt az autót biztosan el kell felejtenünk, ha a címben említett keretben gondolkozunk

 

A rövid válasz a kérdésre: igen. De ez nem ilyen egyszerű, mert ebben az árkategóriában nehéz kifogni azt az autót, amire utána nem kell jó sokat rákölteni szinte azonnal. Chiphiány miatt az új autókból kevesebb van és lassabban is készülnek el, viszont drágábban lehet eladni azokat, hiszen szinte már hiánycikknek minősülnek. Egyébként az az érdekes helyzet állt elő, hogy esetenként ugyanabból a típusból a használt drágább, mint az új, mert a használtat szinte azonnal el is lehet vinni.

Aki olcsón szeretne használt autót venni, a címben látható összegből, annak az első szabály az elővigyázatosság.

Nem árt, ha a kereskedésekben autószerelővel, vagy legalább hozzáértő személlyel nézi meg a kínálatot. Persze nem csak ez a fajta kereskedés opció, az interneten több használt autó hirdető oldal is létezik. Fontos, hogy ebben az árkategóriában inkább kereskedőtől vegyük meg az autót, mert úgy jobban kiszűrhetjük a lopott autókat és a trükközőket. Másik fontos szempont a karosszéria. Minden javítható, de ha komolyan rozsdásodik az autó, annak a javítása vagyonokba kerülhet. A rozsdát pedig egy laikus is észreveszi, ha csak nincs ráfestve, de szintén az árkategória miatt nem nagyon szokták elfedni a rozsdát ilyen értékű autók esetében.

 

El kell fogadni, hogy ennyi pénzért nem fogunk batár SUV-t venni, és nem is egy Porsche 911-el fogjuk szelni az utakat. Reálisabb egy Citroën Saxo vagy egy Peugeot 106-os hatchback. 

 

Ezekhez rengeteg bontott és utángyártott alkatrész van és a fogyasztásuk is alacsony.

 

Ráadásul bármi is romoljon el, szinte mindent lehet olcsón javítani. Ez alól csak a motor, a hátsó híd és a karosszéria hibák alkotnak kivételt. A motor és karosszéria mindenki számára ismerős szó, de a hátsó hidat kevésbé ismerik. Ez az alkatrész a régebbi francia autókban jellemző, a hátsó két kerék között van, és egy-két évtized alatt képes elferdülni. Ekkor ki kell javítani, ami komolyabb költségekkel jár. A cikk írásakor az interneten több műhely is hirdeti magát azzal, hogy kifejezetten hátsóhíd cserét vagy felújítást vállal, de ez sem haladja meg a 100.000 Forintos javítási költséget, szóval még mindig sokkal olcsóbb, mint a német prémiumautók javítása.

 

hatchy.png

Mi az a hatchback?

Magyarul a lecsapott végű ferde hátú autók, amik főleg a nyolcvanas évek vége után jöttek divatba. Jellemzőjük az alacsony fogyasztás és olcsó fenntartás. Sokan megszerették ezeket a praktikusságuk miatt, és voltak, akik ezekből hoztak ki akár rally autókat is, szinte csak a karosszériát tartották meg, minden mást pedig cseréltek. Született pár időtálló darab, ilyen a cikkben említett két típus is.

A Citroën modelljétől a Peugeot valamivel elterjedtebb, több és olcsóbb hozzá az alkatrész is, ezért mindenképp érdemes lehet elgondolkozni a vásárlásán még most, hiszen idén is nőni fog a kereslet, a kínálat pedig csökken, tehát az áremelkedés garantált. Ezektől a kisautóktól sem kell tartani, könnyen és olcsón felújíthatók, fontos viszont, hogy találjunk egy korrekt, megbízható autószerelőt, aki nem horror árakon dolgozik.

 

Tehát várni nem igazán szabad annak, aki idén venne autót, mert szinte biztos, hogy fél év múlva többet kell majd költenie, mint most. Kapkodni persze nem szabad, mert sokat lehet veszíteni vele, de érdemes sietni, hogy ne kelljen a busz után futni, ha nem sikerül időben elkészülni otthon.

 

Idővel, amint a járványhelyzet engedi, valószínűleg vissza fog állni a világgazdaság, így az autóipar is megfelelő számban fog tudni gyártani, szóval a drágulás nem fog örökké tartani, de 2022 biztosan az autók drágulásának éve lesz. Előreláthatólag pár éven belül vége lesz, így ha nem fontos azonnal autót venni, akkor érdemes lehet átgondolni a várakozást is. Városon belül tömegközlekedéssel legalább spórolunk és a környezetet is védjük. A vidéken élők számára ugyanakkor érthető, hogy fontos az autó, mert a távolsági buszok nem járnak olyan gyakran, biztonságot tud adni egy autó. A végszó tehát az, hogy fontos a megfelelő körültekintés, a mérlegelés és az egyéni igények, az autószerelő pedig kötelező, ha nem akarunk utólag egy kisebb vagyont költeni a járműre.

 

3bf.png

Az olasz autóknak rossz a hírük a használtautó piacon, de a Fiatok közül is ki lehet fogni jót

Reaktor

Facebook

süti beállítások módosítása