A Scruton szervezésében került sor a borban az innováció című előadásra, ahol a digitális turizmus fogalmát, evolúcióját mutatták be, egy három tételes borkóstolóval vegyítve.
Mi az a Scruton?
A Scruton önmagát kávézónak és egy értékalkotó közösségi térnek definiálja. Céljuk a konzervatív értékteremtés és értékmegőrzés, amit szakmai vitákkal, beszélgetésekkel, workshopokkal és széleskörű kulturális programokkal igyekeznek elérni.
Ennek keretében került megszervezésre a borban az innováció című előadás is. Az esemény különlegessége az volt, hogy a szakmaiság és a kultúra keveredett, hiszen a digitális turizmust bemutató előadás esetleges nehézségét a Paulus borház borai könnyítették.
Kép forrása: scruton.hu
Digitális turizmus?
Az este fő témája elsőre megfoghatatlannak, átláthatatlannak tűnik. A digitális turizmus az, ami észrevétlenül szöv át minden utazásunkat. A digitális turizmus jelen van már akkor, amikor az online térben elkezdjük szervezni az utat, jelen van, amikor online lefoglalunk egy szállást, jelen van, amikor a légitársaság honlapján becsekkolunk egy út előtt, de jelen van akkor is, amikor a telefonunkon megnézzük a térképet, hogy merre kell menni egy múzeumhoz.
A digitális turizmus tehát a digitalizáció hatására kialakult fogalom, ami azt a jelenséget mutatja, miszerint az elektronikus eszközök átjárják a turizmus minden szegmensét.
Kép forrása: turizmus.com
A digitális turizmus evolúciója
A digitális turizmus kezdetei egészen a XIX. század közepére nyúlnak vissza, amikor elkezdődött a csoportos utaztatás kialakulása. Azonban a XX. század közepéig nem történt markáns változás a turizmus digitalizálódásában. Az első lényeges változást a Computer Reservation System okozta 1946-ban, aminek segítségével elkezdődött a repülőjegyek és a hotelszobák csoportos foglalási mechanizmusa. Két évtizeddel később, a kezdetleges internet jelentette azt a pontot, ahol a digitális turizmus fejlődése egy egészen új szintre lépett. Az utazásszervezés szignifikáns része lassan az interneten történt, ahol egyre több turizmussal foglalkozó weboldal szolgálta ki a növekvő igényeket. 2007 egy teljesen új korszakot indított a digitális turizmusban. Ebben az évben Steve Jobs bemutatta az első iPhone-t, ami megnyitotta az utat az okostelefonok piaca előtt. Mára már ki lehet mondani, hogy a turizmus kikerülhetetlen része az online térben való jelenlét, hiszen a társadalom, amiben élünk, technológia alapú.
Kép forrása: belfoldihirek.com
A világjárvány hatása a digitális turizmusra és az abból való újraszerveződés
Logikus következménye egy világjárványnak, hogy a turizmusra is elképesztő romboló hatást gyakorol. A saját bőrünkön is érezhettük ezeket a következményeket, a valós adatok azonban még drasztikusabbak.A járvány a turizmusban sokkal nagyobb kárt tett, mint a 2001. szeptember 11-i terrortámadás, vagy a 2008-as világválság.
A turizmusból befolyó állami bevételek globálisan 49%-al csökkentek. 49 millió embernek szűnt meg az állása világszerte.
Az idei évre lett kimutatható, hogy a turizmus számai kezdenek helyreállni Amerikában és Ázsiában. Az Európában zajló háború sajnos átírta a turizmus forgatókönyvét.
Kép forrása: mtu.gov.hu
Új turizmus
Az új turizmus értelemszerűen a napjainkra jellemző korszaka a digitális turizmusnak, ami folyamatosan fejlődik és formálódik. Lényege az emberközpontúság és a hiperperszonalizáció, hiszen az online térben begyűjtött rengeteg adattal lehetőség van arra, hogy a szolgáltatók mindenkinek személyre szabott hirdetéseket, utazásokat nyújtsanak. A korszak legnagyobb kihívása, hogy új készségek folyamatos elsajátítását igényli: digitális marketing és digitális üzleti készségeket kell ahhoz elsajátítani, hogy a szolgáltató ne szoruljon ki a piacról.
A Scruton tökéletes helyszíne volt ennek a nívós és jó hangulatú előadásnak, amit a Paulus borház elsőrendű borai (különösen a chardonnay) tettek kerekké.
Borítókép forrása: turizmus.com