Akik jártak Németországban az elmúlt években vonattal, azoknak már meg sem lepődnek a folyamatos sztrájkok miatti teljes leállásokon, az eső, hó miatt törölt járatokon, a vasútállomáson ragadt ezreken és a valamennyire működő ICE vonatok pofátlan árain.
Azonban azt hihette volna mindenki, hogy az év egyik legjobban várt sporteseményére, a német vasút összeszedi magát. Erre minden remény meg is volt, hiszen az EB előtt kihirdette a DB (Deutsche Bahn), hogy a torna ideje alatt naponta 14 speciális EURO-vonatot indít, hosszabb ICE vonatokat is közlekedtet, megemeli a működő vonatok járatszámát. Ez naponta közel 10 000 plusz ülőhelyet jelent.
Az elképzelésből nem lett semmi: a sajtó képviselői nem csak a meccsekről írnak, hanem rengeteg csalódott, dühös cikk lát napvilágot a német vasút (alul)működéséről. Csalódottságának adott hangot - többek között - The Independent, The New York Times és a Telegraph is, hogy csak a legnagyobb angol nyelvű híroldalakat említsük.
,,I spent a day riding trains around Germany - and it was a nightmare."
Milyen konkrét problémák vannak a német közlekedéssel?
Gelsenkirchen
Több mint három órával Anglia győzelme után Szerbia felett, amely elindította a 2024-es foci EB-t, a gelsenkircheni főpályaudvaron még mindig teljes káosz uralkodott. A Veltins Arénából a város központi vasútállomására vezető hat kilométeres út normálisan 20 percet vesz igénybe villamossal, ami nem úgy közlekedett mint kellett volna (15 percenként közlekedő, kétkocsis villamos próbálta kiszolgálni az 50 ezer szurkolót), így szurkolók ezrei gyalog indultak el a pályaudvarra. Ahol újabb csalódás érte őket: emberek vannak, csak vonatok nincsenek. A vonatok kb. 1 órás késéssel közlekedtek, az emberek nem tudtak mozdulni a peronokon, nem kevesek repülőket késtek le a DB szervezetlensége miatt.
Úgy tűnik, hogy az EB-n semmilyen vonat nem érkezik időben, a szurkolók pedig csak a késéseket vehetik biztosra.
Dortmund
Szombat este Olaszország játszott Albánia ellen, de sokaknak a közlekedési káosz biztosan jobban megmaradt, mint a meccs maga: a meccs után több vonatot, mindenféle előzetes figyelmeztetés nélkül töröltek. Még hajnalban is rengeteg utas keringett a pályaudvaron, az eltűnt és soha meg nem érkezett járatára várva.
Stuttgart
Nem csak a vonatok, de a villamosok sem képesek a funkciójuk szerint üzemelni. Egészen hihetetlen az a történet, miszerint egy, a stadionba közlekedő villamos eltévedt. A kötött pályán közlekedő járműnél, ez szinte csodaszámra megy.
A mérkőzés után a szurkolók arról számoltak be, hogy a villamos úgy ítélte meg, hogy túl sok ember akar felszállni a villamosra, ezért nemes egyszerűséggel nem állt meg a megállónál.
Az egész történet tökéletes befejezését pedig az adja, hogy a DB a torna egyik főszponzora.