Reaktor

A politikusok az új influencerek?

1480292_29103937-10156030279291093-4517469930830796572-n.jpg

Napjainkban az influencer szóval szinte mindenhol találkozhatunk. Instagram modellek, hírességek, termékpromóciós posztok juthatnak eszünkbe róla, de a véleményvezér kifejezést nem csak egy új sampon reklámozásakor használhatjuk. A technika fejlődésével és a közösségi média platformok felemelkedésével a politikusok feladatköre is megváltozott. A személyes megjelenések mellett az online jelenlét is szükséges már, hogy valakiből népszerű közéleti személy válhasson. Cikkemben korunk legfeltörekvőbb influenszereiről, a politikusokról lesz szó.

Gyurcsány Ferenc főzős videói, Szijjártó Péter utazós vlogjai... csupán néhány példa arra, hogy vezető politikusok milyen tartalmakat kezdtek gyártani az elmúlt néhány évben.

Már nem elég csupán nyilatkozatokat aláírni és zászlók előtt kézfogós képeket készíteni.

Élő bejelentkezés, videós tartalom, blog posztok, Instagram és Facebook bejegyzések, highlightok. Ezek ma már elengedhetetlen kellékei egy politikus napi feladatainak.

Ahogy a választópolgárok egyre nagyobb százaléka, úgy a politikusok is egyre szélesebb körben kezdték használni a közösségi médiát. Bár még mindig igen népszerű a személyes vagy telefonos megkeresés, a különböző online platformos megkeresések száma is megnőtt. Ma már mindenki követheti „kedvenc” közéleti személyiségét, és betekintést kaphat annak mindennapjaiba. A politikai tartalmak mellett egyre gyakoribbak manapság a személyesebb posztok. Családi fényképek, nyaralás, vacsora, sport, kirándulás, háziállatok és még megannyi különböző téma kap helyet a platformokon. Ez mindenképp közelebb hozza a politikusokat a választókhoz, hiszen a képeket nézegetve akár hasonlóságokat is vélhetünk felfedezni köztünk, ami növelheti a szimpátiát. 

34886513_973fdfa16bef658b88a320f178b6042f_wm.jpg

Mivel rengeteg szem szegeződik rájuk, és nagy kockázatot rejt a social média nem megfelelő használata, sok politikus dolgozik kommunikációs csapattal. Ők nem csak beszédek és sajtóközlemények megírásában működnek közre, de fotós és videós anyagok készítésével is támogatják munkáltatójukat. Nemrégiben jelent meg egy hirdetés, amiben Szijjártó Péter keresett egy második fotós-videóst csapatába. 

A kormány kommunikációs csapatairól sok információ áll rendelkezésre, adataik nyilvánosak. Látható, hogy több Minisztérium is alkalmaz külsős fotós vagy videós munkatársat. Meglepő módon Orbán Viktornak és Gulyás Gergelynek sincsen külsős fotósa, holott szereplésük a médiában rendkívül jelentős.

A Facebook-os jelenlét még mindig a legerősebb, hiszen ez az a platform ahol a legszélesebb rétegeket lehet megszólítani.

A nyugdíjas korosztály megjelenése a közösségi médiában erősen felértékelte annak politikai használhatóságát. Orbán Viktort közel 900 ezren, Szijjártó Pétert 138 ezren, Gyurcsány Ferencet 260 ezren követik a legnagyobb közösségi média platformon. A választók igen nagy százalékát érhetik el itt akár organikusan, akár hirdetéseken keresztül. Választási időszakban már nem csak az utcai plakátokról mosolyognak ránk "kedvenc" politikusaink, de két kattintás között a Facebookon is gyakran találkozhat velük az ember. A megosztásokkal, továbbításokkal pedig az egyének egymás között is tudják terjeszteni az "igét". Pont emiatt veszélyes ezen platformok politikai célú használata.

Az álhírek és a rosszindulatú, mocskolódó kommentek magában rejtik a megtévesztés lehetőségét.

Mivel a Facebook már főleg az idősebb generációk sajátja, a politikai szereplők is rájöttek, hogy nyitni kell az újabb és újabb platformok felé. A fiatalok megszólítása nagyon fontos eleme a gépezetnek, így egyre több közéleti személyt és politikust látni egyéb platformokon. Gulyás Gergelyt például közel 13 ezren követik Instagramon, ami véleményem szerint egy igen magas érték.

Úgy gondolom, nem árt, ha követünk bizonyos politikusokat ezeken az oldalakon, hiszen a tájékozottság nagyon fontos. Óvatosságra intek azonban mindenkit, hiszen amennyi előny, annyi veszély is rejlik ezek használatában. Fontos, hogy a posztok mögé tudjunk látni, mivel politikusaink nem egy hidratáló krém megvásárlására ösztönöznek, hanem országunk irányítása a tét. 

 

Forrás: https://index.hu/belfold/2020/11/15/szijjarto_peter_fotozas_legdragabb/

Reaktor

Facebook

süti beállítások módosítása