Reaktor

Mesterségem címere: influenszer

influencer-750.jpg

(Kép forrása: marketingmorzsak.hu) 

Az influenszerek korában élünk, ez tagadhatatlan. Néhány évtizede még szinte elképzelhetetlen lett volna, hogy valaki selfie-k posztolásából vagy termékek bemutatásából éljen, ma azonban ez egyre gyakoribb „szakma”. A közösségi médiás oldalak berobbanásával egyre többen látták meg a potenciált ezekben a platformokban mind kreatív, mind anyagi téren. Mit is jelent ha valaki véleményvezér, és milyen karrier lehetőségeket rejt az online világ?

Egy korábbi cikkemben már bemutattam a streamelést, mint új szórakoztatási formát/ pénzkereseti lehetőséget. Ahogy a streamelésre, úgy a közösségi médiás tartalomgyártásra is igaz, hogy könnyűnek tűnik, de egyáltalán nem az.

Több millió ember verseng egymással a követőkért, a lájkokért, a nézettségért. Olyan tartalmat készíteni, ami ebből a masszából kitűnik, nem egyszerű.

 A Facebook, az Instagram, a Youtube és a Tiktok népszerűsége a marketing egy új ágát nyitotta meg, ahol mind a cégek, mind a partnerek jól járnak. Mit is jelent az, ha valaki véleményvezér? Röviden annyit, hogy ha valaki jelentős követőbázissal rendelkezik egy közösségi média platformon, az azt is jelenti, hogy sok emberhez szól, nagyobb figyelem irányul rá. Ezt a népszerűséget kihasználva működik az influencer marketing.

A tartalomgyártók termékekért és/vagy anyagi juttatásért bemutatják követőiknek az adott márkát, szolgáltatást. A követők sokszor számukra ismeretlen cégekkel találkozhatnak, és sok esetben meg is vásárolják az influencer által ajánlott termékeket.

A reklám egyik legérdekesebb formája ez, hiszen nem csak az adott termék minősége, funkciója számít, hanem sokat hozzáad a véleményvezér személyisége.

A cégek influencer marketing alkalmazásakor megvizsgálják az adott személyt, a követőik korcsoportját, preferenciáit, és így alakítják ki hosszú, vagy rövidtávú marketingtervüket. Fontos továbbá a platform, és a termékbemutatás módja. Általában szerződésbe van foglalva a posztok mennyisége, milyensége, hogy milyen platformokra kerüljenek ki, és hogy pontosan mikor. Egyes márkák teljesen az egyénre bízzák a posztok vagy videók koncepcióját, míg mások egy előre megírt szöveggel és látványtervvel adnak csak megbízást.

woman-live-streaming-online-shopping-campaign_53876-96209.jpg

Hónapokig tartó üzenetváltások, és szerződések állnak egy-egy spontánnak tűnő Instagram poszt mögött. Nehéz megtalálni a határt, hogy mikor lehet munkaként tekinteni a véleményvezérségre és mikor nem. Mivel általában projekt alapon működik a dolog, ezért nem lehet egy fix fizetésről beszélni, a havi jövedelem elég változó. Egy oldal felfuttatása is sok idő, és sosem lehet biztosra tudni, hogy milyen szintű növekedést lehet elérni.

Mivel a népszerűség és a „könnyű” pénz csábító, ezért sokan vágnak bele online karrier elindításába, azonban csak a töredék tud valódi sikereket elérni.

Ahhoz ugyanis, hogy valaki hosszútávon és hitelesen tudjon tartalmat gyártani, ahhoz sokkal több kell, mint az elhivatottság. Szükség van rengeteg kreativitásra, és hogy valóban jó legyen az illető a közösségépítésben. A csak anyagi indíttatású oldalak nagy többsége már az elején elvérzik. Fontos az is, hogy ki, hogyan használja a követőitől kapott hangot. A reklámok mellett sokan támogatnak jótékonysági kezdeményezéseket, alapítványokat.

A járványhelyzet egy kicsit „felkavarta az állóvizet”, hiszen most olyanok is online lehetőségek felé fordulnának, akik előtte nem érdeklődtek a terület iránt. Az internet és a biznisz szavak ma már nagyon gyakran szerepelnek egy mondatban, és az otthonról végzett munka is prioritást élvez.  Bár sosem lehet tudni, hogy alakulnak a következő évek, azonban az influencer világ erősebb, mint valaha. A jelenlegi trendek arra engednek következtetni, hogy a közösségi médiás jelenlét fontossága csak még tovább fog növekedni, így a véleményvezérek és tartalomgyártók szerepe fontosabb lehet, mint eddig bármikor. 

süti beállítások módosítása