Az online videós platformok nagy népszerűségnek örvendenek napjainkban. A koncepció lényege, hogy egy havonta befizetendő összegért cserébe rengeteg film és videó áll rendelkezésünkre, amiket bármikor megnézhetünk, még akár le is tölthetjük őket. A Youtube koncepciója teljesen más, viszont ők is „beszálltak” a havi előfizetős oldalak körébe. Cikkemben szeretném a különbségeket és hasonlóságokat megkeresni ezek között a szolgáltatások között, és megválaszolni a kérdést: Megéri-e a Youtube Prémium?
A Youtube mára egy elkerülhetetlen platform lett, a mindennapjaink részévé vált. Pont emiatt talán mindenki hozzászokott és alapnak veszi a videómegosztót. Nem csak ingyen lehet nézni is és tartalmat közzétenni, de már élő közvetítő és zene lejátszó funkciója is van. Egy ilyen sokat látogatott oldalnál a reklámbevételek számítanak az elsődleges forrásnak, ezért nem véletlen, hogy egyre több hirdetéssel találkozhatunk az ott töltött idő alatt.
Bár régebben még a pár másodperc után átugorható reklámok voltak többségben, most már legalább kettő, eltekerhetetlen hirdetést kapunk minden videó előtt, ami nagy mértékben rontja a felhasználói élményt.
Olyannyira, hogy én személy szerint már csak akkor nézek Youtube videókat, ha valamit csak ott találok meg. Korábban szinte egész nap bújtam az oldalt: zene, smink tutorial, főzős videók, stb. Ma már mindenre van egy másik appom, vagy előfizetett szolgáltatóm, mert véleményem szerint a Youtube-ot már nem kényelmes használni.
Ahogy már korábban említettem, a különböző online filmes platformok, - Netflix, Hulu, Disney+, stb. – egyre több háztartásban váltak a szabadidő eltöltésének leggyakoribb módjává. Ugyanígy a zenehallgatás is átkerült másik applikációkra, például a Spotify-ra. Félreértés ne essék, a Youtube még mindig a második leglátogatottabb oldal (az első a Google), népszerűsége a reklámok felhalmozódásától sem csökkent.
Ma már a „sima” reklámok mellett, a Youtube Prémium reklámjaitól sem szabadulhatunk. Hazánkban 2019-től vált elérhetővé a szolgáltatás, és azóta mindenhol ezt látom. Az előfizetésért cserébe filmeket és sorozatokat is lehet nézni, elérhető a Youtube Music Prémium, mellyel hirdetések nélkül lehet hallgatni az oldalon lévő összes zenét, akár a videó betöltése nélkül is.
A fizetős felhasználók igénybe vehetnek egy tömegek által vágyott szolgáltatást, a „Lejátszás a háttérben”-t. Ez azt jelenti, hogy akár a képernyő feloldása nélkül, vagy más alkalmazások használata közben is mehet a tartalom. További előny, hogy bármilyen videót le lehet tölteni, így internet használata nélkül is tudunk könyvtárunkból böngészni. Az utolsó és egyben az egyik legfontosabb szolgáltatás, hogy a havidíjért cserébe az összes hirdetéstől megszabadulthatunk.
Az eltekerhetetlen, akár 30-40 másodperces reklámok nélküli „Youtube-ozás” lehetősége mindenképp figyelemfelkeltő, hiszen amikor egy 2 perces videó negyedét hirdetések nézésével töltjük, már elég idegesítő a dolog.
Megéri-e azonban a 2000Ft körüli havidíj?
A kérdés természetesen szubjektív, hiszen mindenki a saját igényei szerint tud egy ilyen döntést meghozni, azonban a Youtube Prémium szolgáltatásaival sok másik előfizetés kiváltható. Bár a felhasználói felületeken, és a filmek kínálatán sok múlik, mégis ez egy nagyon kompakt csomagnak tűnik.
Ha valaki sok időt tölt a videós platformon, már önmagában a reklámmentesség és a háttérben történő lejátszás is olyan tényezők, amiért megéri feliratkozni. Bár sokan – bevallom, én is – a prémium funkciók elolvasása előtt a „Nem érdekel” gombra nyomnak minden alkalommal ha felugrik a prémium promóciója, mégis figyelemreméltónak tartom a kínálatot. Még az is lehet, hogy előfizető leszek a jövőben.
Forrás:
https://blog.hootsuite.com/youtube-stats-marketers/