Nehéz abba belegondolni, hogy mi történik a világban egy perc leforgása alatt. A mai technológiai körülmények között azonban elsőre azt sem tűnik könnyű megsaccolni, hogy milyen folyamatok zajlanak le egy perc során az interneten. Utóbbira igyekszik választ adni a Domo néhány infografikán keresztül. Nézzük a szédítő számokat!
Globálisan több mint 5.2 milliárd ember, avagy a világ népességének hozzávetőlegesen 65 százaléka internetfelhasználó, miközben a különböző közösségi média felületeken is 4 milliárdnál többen képviseltetik magukat.
A növekedés rövid távon is erőteljes, hisz csupán 5 évvel ezelőtt az internetfelhasználók száma 3.4 milliárd volt – 2016-hoz képest az idei évre így újabb 2 milliárd fő csatlakozott ezen univerzumhoz.
Ennek tudatában az eredmények nem nevezhetőek sokkolónak, ám akkor is izgalmas látni, hogy az összegyűjtött adatok szerint egy perc alatt átlagosan:
-
7 millió keresést eszközölnek a Google motorjával
-
283 ezer dollárt költenek az Amazonon
-
6 millióan vásárolnak online
-
694 ezer videót tekintenek meg a YouTube felületén
-
44 millióan néznek élő Facebook bejelentkezéseket
-
65 ezer fotót osztanak meg Instagramon
-
167 millió videót néznek meg Tiktokon
-
575 ezer Twitter bejegyzést posztolnak
-
452 ezer óra Netflix tartalmat néznek
-
a Microsoft Teams pedig 100 ezer felhasználót köt össze
És hogy mi történt az elmúlt évtizedekben? Nem meglepően a felhasználók száma, illetve az elemzett adatok és információk mértéke is drámai növekedésen esett át. Míg ugyanis
kicsit kevesebb mint 30 évvel ezelőtt – 1993-ban – globálisan 14 millióan használták az internetet, addig napjainkra már egyáltalán nem kiemelkedő lakossággal bíró országokban is többen veszik azt igénybe.
Az adatbeli növekedést jelzi, hogy kétévente szinte megduplázódik a digitális univerzumot érintő adatok és információk mértéke, amit az alábbi néhány példa is jól ábrázol:
-
2016-ban a Snapchat felületére percenként 527 ezer fotót posztoltak, idén már 2 milliót
-
2018-ban még az online vásárlások során percenként csak 862 ezer dollár került elköltésre, idén egy perc alatt már a vásárlók száma is 2 millió fölötti
-
2020-ban a Netflixen 404 ezer óra tartalmat néztek meg a feliratkozók percenként, idén már 452 ezret (pedig a tavalyi év korántsem volt megszokott)
Ami pedig a jövőt illeti: csak 2021-ben közel 500 millió új felhasználóval gazdagodott az internet világa, ami percenként 950 új személyt jelent. Nem is az tehát a főbb érdekesség, hogy hányan csatlakoznak a továbbiak során, hanem inkább az, hogy a felhasználók többsége honnan jön majd.
Ebben a folyamatban pedig a fejlődő országok különös szerepet töltenek be, jelenleg ugyanis Indiában 685 millió (a lakosság 50 százaléka), Kínában 582 millió (41 százalék), Pakisztánban 142 millió (65 százalék), Nigériában 118 millió (58 százalék), Bangladesben 97 millió (59 százalék), Indonéziában 96 millió (36 százalék), Etiópiában pedig 92 millió ember (81 százalék) nem kapcsolódott az internet világához.
A listát sokáig folytathatnánk, de ezen 7 ország is 1.8 milliárd potenciális új felhasználót adhat – a gyors ütemű növekedést pedig jelzi, hogy csak Indiában 128 millió új felhasználó csatlakozott az internethez 2019 és 2020 között. Amint a felsorolásból is látható, a jelenlegi trendek mentén a legnagyobb növekedés Közép-Afrikában és Dél-Ázsiában várható a közeljövőben, így azon túl, hogy az internet világának formálódásában egyre nagyobb szerepük lesz jelenleg talán kevésbé reprezentált területeknek, az is lehet, hogy idővel a perc helyett másodpercről fogunk beszélni, olyan sok esemény zajlik majd ugyanis ezen univerzumban.