Gyerekkorunk óta tudjuk, hogy az ételpazarlás hatalmas probléma, hiszen sokan mindent megadnának azért, hogy az általunk kidobásra ítélt falatokhoz hozzájussanak. Az éttermek, boltok kínálatának egy része folyamatosan kidobásra van ítélve, hiszen sokkal több étel kerül megtermelésre, mint amit a vevőkör el tud fogyasztani. Erre talált ki egy rendkívül praktikus megoldást a Munch csapata, akik pékségekkel, kávézókkal és egyéb vendéglátóhelyekkel kötöttek partneri kapcsolatot, hogy a még jó minőségű, de eladatlan ételeik kedvezményesen kerüljenek új gazdához.
A koncepció lényege, hogy az appon keresztül eladásra kínált étel csomagok tartalma nincs meghatározva előre, az étterem az éppen aktuális készlet alapján állítja össze őket. Minden ajánlatnál meg van határozva, hogy nagyjából mennyi ételt vihetünk haza, és milyen kategóriák közül válogatják azt össze. A Starbucks például már régóta Munch partner, így szinte összes kávézójából lehet kedvezményes csomagot rendelni. Itt csak azt tudja a vásárló, hogy sós és édes szendvicsek, pékáruk, és sütemények kerülhetnek a zacskóba, de, hogy pontosan mi, az mindig a helyszínen derül ki.
A Munch lényege pontosan az, hogy válogatás nélkül, akár az eredeti ár töredékéért - 40-60%-os kedvezménnyel - vihetünk haza jó minőségű, prémium ételeket.
Így mi is jól járunk, hiszen a csomagok mindig jól meg vannak pakolva, és az áruk is nagyon kedvező, de eközben a vendéglátóhelyek is csökkentik a veszteséget, és az ételpazarlásnak is gátat szabhatunk.
Az appon/weboldalon kategóriák szerint is kereshetünk, és kiválaszthatjuk, hogy aznap milyen típusú ételt szeretnénk “muncholni”. Találunk itt hideg ételt, süteményeket, pékárut, ebédmenüt, gyorsételt, prémium éttermi fogásokat, zöldséget, gyümölcsöt, vagy akár tejtermékeket is. Ha találunk egy nekünk tetsző üzletet, akkor a leírásban megtaláljuk, hogy mit is tartalmazhat a csomag, és az eredeti, illetve az akciós árat is feltüntetik. A kosárba tétel után csak meg kell adnunk a számlázási adatokat, és online kifizetni a rendelést. Minden étteremnél egyéni időintervallumokban vehetjük át az ételt, és már vihetjük is haza a zsákmányt. Ennél egyszerűbb nem is lehetne. Megmentettünk egy adag kidobásra ítélt élelmiszert, és már a vacsora is megvan.
A MunCharity jótékonysági projekt még tovább viszi az amúgy is remek kezdeményezést. A Magyar Élelmiszerbankkal karöltve dolgoznak a rászorulók megsegítésén, melyhez mi is hozzájárulhatunk.
Az oldalon lehetőségünk van “meghívni” egy nélkülözőt egy adag ételre, melyet kuponok formájában juttatnak el a megfelelő személyekhez.
A kupon 790 forintba kerül, amit szintén a weblapon tudunk megvásárolni, így az arra rászorulók ebben az értékben tudnak ételcsomagokat választani a Munch kínálatából.
Összességében a kezdeményezést nagyon jó ötletnek tartom, hiszen a pazarlás tényleg extrém mértékben van jelen a mindennapjainkban egyéni, és kollektív szinten is. A hűtőben felejtett rakott krumpli, vagy a penészes joghurt képével már sajnos szinte mindenki találkozott, viszont fontos arra törekedni, hogy inkább kevesebbet vegyünk, de azt tényleg fogyasszuk el. A Munch ehhez egy jó kiegészítés lehet, hiszen minden nap sok megmentett csomag áll rendelkezésre, amivel mi is praktikusabban tudjuk tervezni a heti étkezésünket, és még jó érzés is lesz az így vásárolt ételeket elfogyasztani: tudva, hogy ma is tettünk egy kicsit a pazarlás ellen.